| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Aaria

|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 10:55 Viestin aihe: !!!!!!!!! |
|
|
Nimimerkki Pienen paikalla kirjoittaa näin:
Vaikuttaa että Sudet on lampaiden vaatteissa ja rikkovat pyhää seurakuntaa. Tulevaisuudesta olen paljon enemmän huolissaan kuin menneisyydestä. Pelkään että edessä on puhdistava hajaannus. Erkaneva haara ei pidä enää lapsia Jumalan lahjana ja naisetkin alkavat papeiksi. Pitävät itseään uskovaisina, mutta henki ei vain enää vastaa - venytellään omat tunnot maailman mittakaavaan ja annetaan uusien tuulien puhaltaa. Tällä hetkellä vain hajannuksen vetäjä on hukassa. Minulla on kuitenkin luja luotto siihen että suurin osa vanhoillislestadiolaisista valitsee kaidan tien. Tässä tilanteessa vain voi miettiä että mitä on ne keinot joilla tuo hajaannus vältettäisiin. Tuona aikana varmaan hoitokokous(kauhea sana) on nähty ainoana keinona, joidenkin asioiden edessä. Luulen että nyt ei noita tilaisuuksia järjestetä ja etelän nuoret teologit(ei saa yleistää!! vain osa!) saavat rauhassa hiljakseen kylvää myrkkyä. Valitettavasti näin... Voimattomina me pienet raukat katselemme sivusta. Ei auta kuin rukoilla että tuo kehitys ei enää jatkuisi.
täällä: http://www.kaleva.fi/blog/Sielun%20silmin
Nimimerkille Pienen paikalla muutama kysymys. Sanot, että etelän nuoret teologit saavat rauhassa hiljakseen kylvää myrkkyä. Minusta tätä myrkkyä kylvetään hyvin useissa seurasaarnoissa nykyään rauhanyhdistyksellä. Jos seurasaarna koostuu AHDISTUNEESTA puheesta susista lammasten vaatteissa ja eriseurapuheista, hajaannuksista, sooloilusta jne. , mitä sellaisesta saarnasta jää? Kerron: TOIVOTTOMUUS!
Uskon perimmäinen tarkoitus on tarjota toivon näköala elämässä. Hyvin ahdistunut on tämä ns. toivon näköala, jota yritetään nykyään seurasaarnoissa kirkastaa. Tälläisella saarnalla saadaaan pelkäämäsi (toivomasi?) puhdistava hajaannus piankin aikaan. Kuka sellaista saarnaa haluaa mennä kuuntelemaan, josta päällimmäisenä jää mieleen toivottomuus ja ahdistus? Se on karkoittavaa puhetta, vaikka evankeliumin tehtävä olisi kutsua. Siinä on niin paljon saviastian makua, että sirpaleisiin tukehtuu jo penkissä.
Miten yksinkertainen onkaan Tie; yksin armosta ja uskosta ja Kristuksen kautta, mutta tälle tielle on kasattu kamalasti esteitä. Ihmisten läjäämät esteet ovat milloin minkäkin näköisiä "opillisia" esteitä. Tästä ET KULJE, jos et tästä ajattele näin!!!!!!!!!!! Voi ihmistä, voi ihmistä!
Viimeinen muokkaaja, Aaria pvm Per Lok 21, 2011 11:09, muokattu 2 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Aaria

|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 10:56 Viestin aihe: |
|
|
Miksi mun teksti ei näy?
( poistin siitä kaikki nuo tagi -merkit, niin alkoi näkymään) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Aaria

|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 11:21 Viestin aihe: |
|
|
| Ja vielä Pienen paikalla: tunnut kantavan huolta, että jotkut pitävät itseään uskovaisena, mutta se ei vastaa henkeen. Haluatko tällä huolellasi asettua pienen paikalta Isä Jumalaakin suuremman paikalle? Kieltää toisen uskon, että se vilpitön olisi? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jairus

|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 13:32 Viestin aihe: |
|
|
| Kyllä tuo "henkeen vastaaminen" on aika hämärää puhetta. Minulle se ei ole koskaan auennut. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
diogenes sinopelainen
|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 14:25 Viestin aihe: |
|
|
| Minusta tuo Pienen paikallan kommentti tuo aika selkeästi esille sen mitä tämä kaidalla polulla kilvoittelu on. On käännetty katse pois sieltä kolkatan keskimmäiseltä. Tuijotetaan kaiken maailman kummituksia, vilkkaan mielikuvituksen tuotoksia, joita yritetään pitää loitolla. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
manchesterman
|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 15:54 Viestin aihe: kaita tie |
|
|
kaita tie, jota tässä nyt sitten kai tarkoitetaan, on se, jonka tiemerkit asetettiin HARHOJEN VALLASSA!!!
TUOLLOIN JOUKKOHARHOISSAAN HULLUIKSI TULLEET JOHTAJAUKOT sanelivat HARHAOPPEIHIN KIIHOTETTUINA koko seurakunnalle mitä uskovaisen pitää tehdä, mitä hänen ei saa tehdä , ja uskoa
Ottakaa nyt hyvät ihmiset jo viimeinkin KUNNON PESÄERO 70 luvun HULLUIHIN VUOSIIN, ja katsokaa KRISTINUSKON PERUSTEET RAAMATUSTA JA VAIN SIELTÄ
Vanhat SRK:n ukot on vanhoja SRK:n ukkoja, ja hullujen hoitojensa vuoksi ilmeisen uppiniskaisia parannukseenkin, jättäkää heidän hullut näkemyksensä ihan omaan arvoonsa,
NOUDATTAKAA KAIKESSA ELÄMÄSSÄNNE RAAMATTUA ; RAAMATTUA ; JA VAIN JA AINOASTAAN RAAMATTUA |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Joosua
|
Lähetetty: Per Lok 21, 2011 16:06 Viestin aihe: |
|
|
jairus:
| Lainaus: | | Kyllä tuo "henkeen vastaaminen" on aika hämärää puhetta. Minulle se ei ole koskaan auennut. |
Sammaa mieltä. Tämä taitaa olla 1960-luvulla synnytetyn (ja nyt vääräksi todetun) henkiopin aikaansaanosta ja seurausta. Minä olen ymmärtänyt että tämä sanonta tarkoittaa, että termin käyttäjä luulee ja uskoo olevansa samassa ymmärryksessä aikanaan erehtymättömäksi jumalanvaltakunnaksi julistautuneen SRK:n kanssa vaikka hänellä ei edes olisi mitään käsitystä sen opetuksista. Riitää, kun vain muistaa osoittaa riittävää kuuliaisuutta näille SRK:n opetuksille ja auktoriteeteille.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|