Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta
Tervetuloa keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta, uskosta ja elämästä. Kaikki asiallisesti keskustelevat ovat tervetulleita.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
 Viimeisimmät aiheet kotisivuilleViimeisimmät aiheet kotisivuille   

Totuudesta ja rakkaudesta

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Keskustelua laidasta laitaan
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Humilton

LähetäLähetetty: Sun Lok 23, 2011 20:42    Viestin aihe: Totuudesta ja rakkaudesta Vastaa lainaamalla viestiä

"Jos minä ihmisten ja enkelein kielillä puhuisin, ja ei minulla olisi rakkautta, niin minä olisin kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkuinen."

"Ja jos minä propheteerata taitaisin, ja kaikki salaisuudet tietäisin ja kaiken tiedon, ja minulla olis kaikki usko, niin että minä vuoret siirtäisin, ja ei olisi minulla rakkautta, niin en minä mitään olisi."

Noita Paavalin 1. kirjeestä Korinttilaisille luku 13 jae 1 ja siitä eteenpäin (Biblia) on ollut tarvis muistuttaa itselle mieleen.

Rakkaus ei poista eikä kumoa totuutta. Ne molemmat ovat yhtäaikaa voimassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
satakieli

LähetäLähetetty: Maa Lok 24, 2011 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihmisen elämä yksinkertaista; ei tarvi kuin syödä, nukkua ja naida niin elämä jatkuu.Mutta kun aletaan miettiä miten nämä asiat tulisi tehdä oikein niin on jo vaikeaa.

Totuus ja rakkaus kuuluu yhteen mutta jos vuosikymmenet elää valheessa on lihan vastarinta totuutta vastaan vaikea ja kammottava asia; parannuksen tekoa on verrattu mm. kamelin käymiseen neulansilmän läpi.

Suurin ongelma vanhoillislestadiolaisuudessa lienee se että raamattu ohjaa suoraan eksytykseen opettajat ja seuraajat jotka ei tunne Sanaa, eikä siten ymmärrä Sanan merkitystä, maallikot seuraavat "SRK:n omaksumaa henkeä " ja bisnes miehiä jotka rahoittavat toiminnan.

Erkki Piri tekemän kolmijaon mukaan VL-liike koostuu lakihenkisistä, keskitien kulkijoista ja lähellä syntiä elävistä.
Äärilaidat ovat vaarallisia mutta lakihenkiset taistelevat kaikkein kovimmin ja raaimmin; luonnollinen susi on hampaaton eläin verrattuna fundamentalistiseen oikeassaolijaan.
Takaisin alkuun
Humilton

LähetäLähetetty: Maa Lok 24, 2011 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

satakieli kirjoitti:
Ihmisen elämä yksinkertaista; ei tarvi kuin syödä, nukkua ja naida niin elämä jatkuu.Mutta kun aletaan miettiä miten nämä asiat tulisi tehdä oikein niin on jo vaikeaa.

Ei kuitenkaan vaikeaa ennen syntiinlankeemusta?
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Keskustelua laidasta laitaan Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

4000 euron laina

Hanki sinäkin ilmaiset kotisivut, ilmainen foorumi tai blogi