Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta
Tervetuloa keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta, uskosta ja elämästä. Kaikki asiallisesti keskustelevat ovat tervetulleita.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
 Viimeisimmät aiheet kotisivuilleViimeisimmät aiheet kotisivuille   

Tuleville seurakuntapäiville

Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Taukotupa
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kassu
Vieras

LähetäLähetetty: Maa Hel 01, 2010 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fil.2

12 Siksi, rakkaat ystävät, niin kuin olette aina totelleet minua, kun olen ollut luonanne, totelkaa vielä enemmän nyt, kun olen poissa: tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne. [1. Piet. 1:17]
13 Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa. [Joh. 15:5; 2. Kor. 3:5; Hepr. 13:21]
14 Tehkää kaikki nurisematta ja empimättä,
15 jotta olisitte moitteettomia ja puhtaita, nuhteettomia Jumalan lapsia tämän kieroutuneen ja turmeltuneen sukukunnan keskellä. Te loistatte siinä kuin tähdet taivaalla, [Dan. 12:3; Matt. 5:16; Ef. 5:8]
16 kun pidätte esillä elämän sanaa*, ja minä voin Kristuksen tulemisen päivänä ylpeillä siitä, että en ole turhan vuoksi ponnistellut ja nähnyt vaivaa. [Toisen tulkinnan mukaan: pysytte elämän sanassa.] [2. Kor. 1:14; 1. Tess. 2:19]
17 Vaikka minun, kun toimitan teidän uskonne uhripalvelusta, olisi lopuksi uhrattava henkeni, minä iloitsen ja riemuitsen kaikkien teidän kanssanne. [Room. 15:16; 2. Tim. 4:6]
18 Iloitkaa ja riemuitkaa tekin samalla tavoin minun kanssani.[url][/url]
Takaisin alkuun
gepardi

LähetäLähetetty: Maa Hel 01, 2010 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kassu kirjoitti:
Fil.2

12 Siksi, rakkaat ystävät, niin kuin olette aina totelleet minua, kun olen ollut luonanne, totelkaa vielä enemmän nyt, kun olen poissa: tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne. [1. Piet. 1:17]
13 Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa. [Joh. 15:5; 2. Kor. 3:5; Hepr. 13:21]
14 Tehkää kaikki nurisematta ja empimättä,
15 jotta olisitte moitteettomia ja puhtaita, nuhteettomia Jumalan lapsia tämän kieroutuneen ja turmeltuneen sukukunnan keskellä. Te loistatte siinä kuin tähdet taivaalla, [Dan. 12:3; Matt. 5:16; Ef. 5:8]
16 kun pidätte esillä elämän sanaa*, ja minä voin Kristuksen tulemisen päivänä ylpeillä siitä, että en ole turhan vuoksi ponnistellut ja nähnyt vaivaa. [Toisen tulkinnan mukaan: pysytte elämän sanassa.] [2. Kor. 1:14; 1. Tess. 2:19]
17 Vaikka minun, kun toimitan teidän uskonne uhripalvelusta, olisi lopuksi uhrattava henkeni, minä iloitsen ja riemuitsen kaikkien teidän kanssanne. [Room. 15:16; 2. Tim. 4:6]
18 Iloitkaa ja riemuitkaa tekin samalla tavoin minun kanssani.[url][/url]
Kassu jätti selittämättä Raamatun sanan. Tulee mieleen Filippoksen kysymys hoviherralle: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?" Hoviherra vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." (Ap.t. 8:30-31) Voisikohan Kassu tämän "puheenvuoron" käyttäjänä myös selittää, miksi juuri tämä raamatunkohta on sopiva tähän aiheeseen ja mitä se tarkoittaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kassu
Vieras

LähetäLähetetty: Tii Hel 02, 2010 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sana selittää itse sanan. Eli neuvoo miten meidän tulee elää.
Takaisin alkuun
lyyleri

LähetäLähetetty: Tii Hel 02, 2010 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se on, nokipoika, että oomme autuaita ja taivaskelpoisia ainoastaan armosta , uskosta ja Kristuksen sovintotyön tähden.. Me olemme niin raadollisia omine pyyteinemme ja vanahan aatamin puolesta, että kipuilemme jatkuvasti. Huonoa omaatuntoa kannamme siitä, ettemme jaksa tehdä niin paljon hyvää toisten eteen, vaikka voisimmekin. Ei Jumala meiltä ylettömiä vaadi..Sen, mitä jaksamme ja kerkiämme hyvästä sydämestä. meillä jokaisella on oma lestimme täällä ja haluamme sen hyvin hoitaa. Mutta meillä jokaisella on varmaan se tunne seuroissakin, että kyllä ne nuo toiset...ne on paljon parempia kuin minä.., että miten minä..? Mutta Raamatun mukkaan suurin teko meidän puoleltamme on, että me uskomme hänen päällensä, joka lähetti tänne meille syntiemme sovitukseksi Vapahtajan.. Usko tähän armoon omalle kohdalle on meidän suurin tekomme... Välillä epäilykset painaa...eli vaativa työ onkin uskoa ansiottomana itsensä kelpaavaksi Jumalalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blastus

LähetäLähetetty: Tii Hel 02, 2010 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö tämän asian voisi kiteyttää niinkin, että "työtä" me teemme kaikki ja niin meidän pitääkin tehdä? Raamattu on täynnä komennusta tuohon työhön. Se työ ei luonnollisestikaan ole mitään muuta kuin mitä Mestari käski: rakkautta lähimmäisiimme, nöyryyttä, vilpittömyyttä ja suoruutta ajatuksissa, sanoissa ja teoissa. Siis ilman ulkokultaisuutta, ahneutta tai katkeruutta. Jos onnistumme, hyvä. Ellemme onnistu, voimme katsoa peiliin ja yrittää paremmin.

Meidän vain ei pidä sen työn, onnistuneen tai epäonnistuneen, tehdyn tai tekemättömän, johdosta erehtyä kuvittelemaan kelpaavamme Jumalalle.

Tuo jälkimmäinen ajatus on varmaankin hyvä pitää mielessä siksi, "ettei kukaan kerskaisi" ja toisaalta siksi, että ellemme näe Jumalaa lähimmäisissämme, emme näe Jumalaa ollenkaan.
Takaisin alkuun
Dubius

LähetäLähetetty: Kes Hel 03, 2010 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luin Meidän Perheestä jutun nuoresta naisesta, joka poikaystävän jätettyä hyppäsi kerrostalon katolta ja menetti molemmat jalkansa. Nainen sanoi, että herättyään sairaalassa hänessä syttyi mieletön elämänhalu. Hän sai vain olla suorittamatta mitään. Nainen toivoi, että sellainen tunne, täydellinen hyväksyntä, armahdus, olisi kohdannut häntä jo ennen hyppyä. Ehkä hänen ei olisi tarvinut hypätä.

Aika usein ihmettelen minua Jumalan puolelta kohdanneen armahduksen täydellisyyttä ja toivon hiljaa, että myös ihmiset armahtaisivat toisiaan. Olisivat lähimmäisilleen ymmärtäväisiä kuuntelijoita, mutta hitaita tuomareita, ettei ihmisten tarvisisi hypätä.
Takaisin alkuun
blastus

LähetäLähetetty: Tor Hel 04, 2010 8:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dubius kirjoitti:
että myös ihmiset armahtaisivat toisiaan. Olisivat lähimmäisilleen ymmärtäväisiä kuuntelijoita, mutta hitaita tuomareita, ettei ihmisten tarvisisi hypätä.

Entä jos tämän suorittamisesta saa niin kovan paineen, että tekee mieli hypätä? Confused
Takaisin alkuun
Dubius

LähetäLähetetty: Tor Hel 04, 2010 12:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

blastus, sit pitää armahtaa itteään Smile
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Taukotupa Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

4000 euron laina

Hanki sinäkin ilmaiset kotisivut, ilmainen foorumi tai blogi