Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta
Tervetuloa keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta, uskosta ja elämästä. Kaikki asiallisesti keskustelevat ovat tervetulleita.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
 Viimeisimmät aiheet kotisivuilleViimeisimmät aiheet kotisivuille   

Esittäydyn täällä

Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Uusien palstalaisten esittäytymisfoorumi
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Mailas
Vieras

LähetäLähetetty: Tii Hei 21, 2009 12:30    Viestin aihe: Esittäydyn täällä Vastaa lainaamalla viestiä

Moi vaan!
Olen täällä Mopin palstalla melko uusi. s24 ja Hakomaja ovat tulleet tutuksi... Mielenkiinnolla myös tätä palstaa seurailen nyt kun ovi on avattu... Taustaltani olen vl, kriittinen kylläkin ja ehkä sopimaton vl-muottiin...
Takaisin alkuun
kerttuli

LähetäLähetetty: Tii Hei 21, 2009 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve vaan.
Oon tainnut törmätäkin suhun ainakin Hakomajassa jossa käyn lueskelemassa (en ole rekkautunut).

Pisti silmään tuo kriittinen vl, tunnistin siitä itseni. Tosin minun kriittisyys kohdistuu joihinkin tiettyihin asioihin ja yleensä en mielipiteitäni ainakaan ihan oudommille huutele. Smile

Tervetuloa mun puolestani!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
urahtaja

LähetäLähetetty: Tii Hei 21, 2009 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa, täällä lienee sekä VL-myönteisiä, että kriittisiä, sekaan sopii lukemaan ja kommentoimaan, jotta tervetuloa mukaan..... Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Moppaajasefu
Site Admin

LähetäLähetetty: Tii Hei 21, 2009 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tervetuloa mukaan keskusteluun, Mailas!
Mailas
Vieras

LähetäLähetetty: Kes Hei 22, 2009 8:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vaan tervetulotoivotuksista. Varmaan välillä aktiivisemmin, välillä passiivisemmin menossa mukana -kun on tuota muutakin elämää. Smile

kerttuli kirjoitti:

Pisti silmään tuo kriittinen vl, tunnistin siitä itseni. Tosin minun kriittisyys kohdistuu joihinkin tiettyihin asioihin ja yleensä en mielipiteitäni ainakaan ihan oudommille huutele. Smile

Kerttuli, mulla vähän sama juttu. Joitakin asioita kohtaan kriittinen ja varsinkaan vl-piireissä en kovinkaan kriittisyydestäni huutele... Ehkä nää palstat ovat jotenkin auttaneet kun voi jakaa ajatuksiaan, jopa niitä kriittisiäkin... Olen kuitenkin huomannut, että tietynlainen kriittisyys kasvaa jatkuvasti... Vaikka elämäntapana tällainen elämä onkin ok.

Palataan juttuihin!
Takaisin alkuun
urahtaja

LähetäLähetetty: Kes Hei 22, 2009 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kriittistä mieltä voit sitten vahvistaa lukemalla vaikka.
Uusi Tie,, Sana, Sanansaattaja, Hengellinen kuukausilehti, Lähde, Suomen Viikkolehti, Piplia, Herää valvomaan, Kylväjä nimisiä julkaisuja.
Ainakin yllä-olevat ovat suomessa toimivien kristillisten suuntausten äänenkannattajia...... Laughing Laughing
ABC, ASKEL, Hyvä Sanoma, Kipinä esimerkkeinä evankelioivista lehdistä löyhemmällä sidonnaisuudella taustayhteyteensä.
Eli vastaan täällä Hakomajan kysymykseesi. Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Marsupilami

LähetäLähetetty: Kes Hei 22, 2009 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

urahtaja kirjoitti:
Eli vastaan täällä Hakomajan kysymykseesi. Laughing Laughing Laughing
Miksi ihmeessä et vastaa kysymykseen foorumissa, missä se on esitetty?

Mailas saanee vastauksensa täältäkin, mutta ylipäänsä lukijoita palvelisi parhaiten se, että antaa vastauksensa aiheen mukaiseen avaukseen Wink
urahtaja

LähetäLähetetty: Kes Hei 22, 2009 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koska hän on esittänyt kysymyksensä tänään Hakomajassa?

Pitääkö kaikkiin foorumeihin kirjautua, jos samat kirjoittajat esiintyvät samoin nimimerkein esim. Hakomajassa ja täällä.????

Asia saattaa olla myös yleisesti kiinnostava, myös VL-liikkeeseen lukeutuvien keskuudessa.
Valitettavasti olen huomannut, että tieto "muista hengellisyyksistä" on usein melko heikkoa.....
En tunne körttiläisyyttä, tai en tunne lähemmin esikoislestadiolaisuutta on ollut usein toistuva toteamus...
Tietysti "keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta" on palstan pää-otsikko, mutta tieto myös muista vaikka vain luterilaisen kirkon sisällä olevista ryhmistä ja oppien vertailu ei tee pahaa kenellekään....

Tietääpä, sitten missä on se oikea opetus. Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Uusien palstalaisten esittäytymisfoorumi Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

4000 euron laina

Hanki sinäkin ilmaiset kotisivut, ilmainen foorumi tai blogi