Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta
Tervetuloa keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta, uskosta ja elämästä. Kaikki asiallisesti keskustelevat ovat tervetulleita.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
 Viimeisimmät aiheet kotisivuilleViimeisimmät aiheet kotisivuille   

Kauneimmat ooppera-aariat ja -kohtaukset

Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Musiikki
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kieronymos

LähetäLähetetty: Kes Elo 12, 2009 1:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en ollut kuullutkaan että oopperoiden kuuntelemisessa olisi mitään sopimatonta ennenkuin aikuisiällä. Se oli tietysti selvää että oopperaan ei mennä sen kummemmin kuin konsertteihinkaan - mikä ei sitten estänyt minua raahaamasta kirjastosta mukaani Puccinin ja Verdin pianopartituureja metreittäin joista sitten yritin seurata samalla kun kuuntelin levyä. Yritin soittaa mukanakin, mutta piano oli harmittavasti 3/4-alavireinen verrattuna levyyn. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut tietysti helpointa säätä LP-soittimen pyörimisnopeutta, mutta siinäpä tuli opeteltua lennosta transponointia samalla - CD-aika kun oli joka tapauksessa koittamassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aromi

LähetäLähetetty: Kes Elo 12, 2009 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kieronymos kirjoitti:
- - -piano oli harmittavasti 3/4-alavireinen verrattuna levyyn. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut tietysti helpointa säätä LP-soittimen pyörimisnopeutta, mutta siinäpä tuli opeteltua lennosta transponointia samalla - CD-aika kun oli joka tapauksessa koittamassa.

Siehän ihmevirtuoosi olet... minulla toi piano on viritetty puolikkaiden sävelaskelien välein. Miten tuollainen transponointi käy? Kun vuorotellen soittaa puolikasta ja kokosävelaskelta korkeammalta, niin keskimäärin tulee tuo 3/4?
Takaisin alkuun
kieronymos

LähetäLähetetty: Kes Elo 12, 2009 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aromi kirjoitti:

Siehän ihmevirtuoosi olet... minulla toi piano on viritetty puolikkaiden sävelaskelien välein. Miten tuollainen transponointi käy? Kun vuorotellen soittaa puolikasta ja kokosävelaskelta korkeammalta, niin keskimäärin tulee tuo 3/4?

Kuten arvata saattaa soiva lopputulos oli yhä kauhea, mutta 1/4 pieleen ei ole niin täydellisen kakofonista kuin 3/4.

Esittämäsi idea olisi voinut olla hyvä, mutta vaatinee ylimaallisia tremolokykyjä huijatakseen edes kuuroja.
Takaisin alkuun
Aromi

LähetäLähetetty: Kes Elo 12, 2009 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kontrabasistit joskus sanoo, että kunhan pienen terssin säteellä osuu oikeaan... Big instrument, big tolerance...
Totta puhuen falski basson soitto on pahimmillaan kauheaa kärsimystä, puhdas taasen tuo taivaan esimakua.
Takaisin alkuun
ankanpoikanen

LähetäLähetetty: Tii Mar 10, 2009 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja yksi ihana ooppera on tietenkin Carmen. Tästä pidän valtavasti: http://www.youtube.com/watch?v=axvhEUyVfX0

En oo kyllä koko oopperaan tutustunu... mutta torstain jälkeen olen!
Takaisin alkuun
Jemima
Vieras

LähetäLähetetty: Kes Mar 11, 2009 0:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuu mielummin kuuntelemaan ku äetis veisaa virsiä kovvaa ja korkeelta; saat takuuvarmasti paremman elämyksen korvilles, sielulles ja mielelles!
Takaisin alkuun
ankanpoikanen

LähetäLähetetty: Kes Mar 11, 2009 6:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ihan tuoreessa muistissa se, miten laulat ja kuinka kovaa ja niin pois päin. Sitä paitsi bensa maksaa. Ooppera-talo on lähempänä. Laughing Toivottavasti pysyn hereillä koko oopperan ajan, kun kukaan ei oo ollu mua patistamassa ajoissa nukkumaan tällä viikolla. Confused
Takaisin alkuun
kieronymos

LähetäLähetetty: Kes Mar 11, 2009 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ankanpoikanen kirjoitti:
Ja yksi ihana ooppera on tietenkin Carmen. Tästä pidän valtavasti: http://www.youtube.com/watch?v=axvhEUyVfX0

En oo kyllä koko oopperaan tutustunu... mutta torstain jälkeen olen!

Ah! Carmen! ma Carmen adorée! Ensimmäinen oopperarakkauteni ja edelleen paras ooppera mitä maa päällään kantaa.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Musiikki Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

4000 euron laina

Hanki sinäkin ilmaiset kotisivut, ilmainen foorumi tai blogi