| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
kieronymos
|
Lähetetty: Kes Elo 12, 2009 1:17 Viestin aihe: |
|
|
| Itse en ollut kuullutkaan että oopperoiden kuuntelemisessa olisi mitään sopimatonta ennenkuin aikuisiällä. Se oli tietysti selvää että oopperaan ei mennä sen kummemmin kuin konsertteihinkaan - mikä ei sitten estänyt minua raahaamasta kirjastosta mukaani Puccinin ja Verdin pianopartituureja metreittäin joista sitten yritin seurata samalla kun kuuntelin levyä. Yritin soittaa mukanakin, mutta piano oli harmittavasti 3/4-alavireinen verrattuna levyyn. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut tietysti helpointa säätä LP-soittimen pyörimisnopeutta, mutta siinäpä tuli opeteltua lennosta transponointia samalla - CD-aika kun oli joka tapauksessa koittamassa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Aromi

|
Lähetetty: Kes Elo 12, 2009 16:07 Viestin aihe: |
|
|
| kieronymos kirjoitti: | | - - -piano oli harmittavasti 3/4-alavireinen verrattuna levyyn. Jälkikäteen ajateltuna olisi ollut tietysti helpointa säätä LP-soittimen pyörimisnopeutta, mutta siinäpä tuli opeteltua lennosta transponointia samalla - CD-aika kun oli joka tapauksessa koittamassa. |
Siehän ihmevirtuoosi olet... minulla toi piano on viritetty puolikkaiden sävelaskelien välein. Miten tuollainen transponointi käy? Kun vuorotellen soittaa puolikasta ja kokosävelaskelta korkeammalta, niin keskimäärin tulee tuo 3/4? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kieronymos
|
Lähetetty: Kes Elo 12, 2009 16:13 Viestin aihe: |
|
|
| Aromi kirjoitti: |
Siehän ihmevirtuoosi olet... minulla toi piano on viritetty puolikkaiden sävelaskelien välein. Miten tuollainen transponointi käy? Kun vuorotellen soittaa puolikasta ja kokosävelaskelta korkeammalta, niin keskimäärin tulee tuo 3/4? |
Kuten arvata saattaa soiva lopputulos oli yhä kauhea, mutta 1/4 pieleen ei ole niin täydellisen kakofonista kuin 3/4.
Esittämäsi idea olisi voinut olla hyvä, mutta vaatinee ylimaallisia tremolokykyjä huijatakseen edes kuuroja. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Aromi

|
Lähetetty: Kes Elo 12, 2009 16:21 Viestin aihe: |
|
|
Kontrabasistit joskus sanoo, että kunhan pienen terssin säteellä osuu oikeaan... Big instrument, big tolerance...
Totta puhuen falski basson soitto on pahimmillaan kauheaa kärsimystä, puhdas taasen tuo taivaan esimakua. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ankanpoikanen

|
Lähetetty: Tii Mar 10, 2009 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Ja yksi ihana ooppera on tietenkin Carmen. Tästä pidän valtavasti: http://www.youtube.com/watch?v=axvhEUyVfX0
En oo kyllä koko oopperaan tutustunu... mutta torstain jälkeen olen! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jemima Vieras
|
Lähetetty: Kes Mar 11, 2009 0:07 Viestin aihe: |
|
|
| Tuu mielummin kuuntelemaan ku äetis veisaa virsiä kovvaa ja korkeelta; saat takuuvarmasti paremman elämyksen korvilles, sielulles ja mielelles! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ankanpoikanen

|
Lähetetty: Kes Mar 11, 2009 6:44 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on ihan tuoreessa muistissa se, miten laulat ja kuinka kovaa ja niin pois päin. Sitä paitsi bensa maksaa. Ooppera-talo on lähempänä. Toivottavasti pysyn hereillä koko oopperan ajan, kun kukaan ei oo ollu mua patistamassa ajoissa nukkumaan tällä viikolla.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kieronymos
|
Lähetetty: Kes Mar 11, 2009 13:46 Viestin aihe: |
|
|
Ah! Carmen! ma Carmen adorée! Ensimmäinen oopperarakkauteni ja edelleen paras ooppera mitä maa päällään kantaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|