Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta
Tervetuloa keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta, uskosta ja elämästä. Kaikki asiallisesti keskustelevat ovat tervetulleita.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
 Viimeisimmät aiheet kotisivuilleViimeisimmät aiheet kotisivuille   

Musiikin ja urheilun vaarallisuus

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Musiikki
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pertsa
Vieras

LähetäLähetetty: Lau Syy 01, 2007 22:32    Viestin aihe: Musiikin ja urheilun vaarallisuus Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä musiikkikeskustelu ja sen sisällä oleva pieni Tarsigerin avulla ylläpidetty urheilukeskustelu pisti molemmat aivosoluni liikkeelle ja ajattelin kirjoittaa aiheesta ihan oman aloituksen.

Musiikin ja urheilun ammattilaiseksihan ei sovi ruveta ilmiömäisistä Jumalalta saaduista lahjoista huolimatta, koska on vaarana väärät kovat arvot, rahan ja kunnian himo ja jopa yksilön palvonta. Näillä asiaa ainakin usein perustellaan. En epäile, etteikö tällaisia vaaroja ole, mutta luultavasti ne koskisivat vain murto-osaa ammattilaisista. Muille työ olisi työtä, joskin luultavasti keskimääräistä enemmän nautintoa tuottavaa. Ainakin oman mielikuvani mukaan muusikot ja urheilijat toteuttavat intohimoaan ja toteuttavat itseään siten, miten parhaiten osaavat. Jotenkin minä pidän tätä jopa ylevänäkin, itse en kyllä tee työtäni intohimoisesti, vaan useinkin paarustan hyvin arkisesti vaikka työstäni kyllä pidänkin.

Se minua vain ihmetyttää, että nuita samoja vaaroja ei sitten vissiin ole vaikkapa yritysmaailmassa tai politiikassa. Siellähän ei kenelläkään ole vaaraa rahan, kunnian tai vallan himoon. Arvot ovat pehmeitä ja uskovaiselle hyviä. Yksilönpalvontaan ei ole lainkaan vaaraa. Kaikkia muusikoita palvotaan enemmän kuin vaikkapa Urho Kekkosta ja Jorma Ollilaa, eikö niin. Ja jos nyt rahaa sattuisi tulemaankin rutosti, niin Jumala vain on ajallisesti siunannut hyvin, siinä ei ole ahnehtimisella eikä rahan himolla ollut osaa eikä arpaa.
Takaisin alkuun
Jemima
Vieras

LähetäLähetetty: Sun Syy 02, 2007 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte oon ajatellu et SENTAKII EN ALA urheilun ja musiikin alan HUIPPUAMMATTILAISEKSI, koska silloin saa periaatteessa unohtaa koko muun elämän. Esim Texaspulla-hetket ystävien kaa, taaperoitten kaa vietetyt ihanat hetket ja ennenkaikkea palstailun. Siin on ihan tarpeeksi hyviä syitä olla yrittämättä huipulle tai siis mun kohdalla menemättä huipulle Confused !

Mut olen oikeestikki kuullu et esim ammattilaulajan elämä on tod kurinalaista elämää: vähint 4 tuntia harjoittelua päivässä plus kunto pitää olla hyvä...eli pystyiskö ees meitsikkäinen laulaja lavatähteilyyn...jos aatteleepi (ite) miten aikaa viepää puuhaa se on ja jäiskö muu perhe hunningolle...? Mut tahtoopa se jäädä yrittäjilläki, meitseis on paaljo yrittäjii. Eli ei liene mun kantsi mitään siis yrittääkkään...?

Ps. tiedän tiedän, alatte jo kyllästyyn muhun, mut miten on nyt se lähimmäisenrakkaus asia...? Joskushan se on pitelemisissä... Confused
Takaisin alkuun
reanna
Vieras

LähetäLähetetty: Sun Syy 02, 2007 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoitit naulan kantaan, Pertsa, kuten olen huomannu sinun aiemminkin täällä tekevän.

On todella kummallista, että politiikan harrastamisen tai sitä työkseen tekemisen ei olla koskaan katsottu olevan millään tavalla uskon elämälle haitaksi - toisin kuin juuri mainitsemasi urheilu ja musiikki. Politiikkaan liittyvät aivan samat ilmiöt kuin urheiluun ja musiikkiin - rahanahneus, ylpeys, henkilönpalvonta. Tämä taitaa olla näitä asioita, jotka on "hyväksi nähty" ja sillä hyvä.

Sanokaapas minulle tyhmälle ymmärtämättömälle selitys myös toiseen keskuudessamme esiintyvään ristiriitaan: miksi ns. sijoitusharrastus on aivan hyväksytty ellei suosittukin harrastus uskovaisten keskuudessa, mutta kaikki muu uhkapelitys on katsottu pahaksi? Eikö osakekauppoihin kuitenkin liity ihan samalla tavalla koukkuun jäämisen riski ja rahanahneus kuin mihin tahansa mummopokeriin tai korttipelehin? Ei sillä, että mua kiinnostais päivät notkua tuolla kaupoilla hakkaamassa niitä vehkeitä mutta valaiskaa, jos ymmärrätte paremmin.
Takaisin alkuun
reanna
Vieras

LähetäLähetetty: Sun Syy 02, 2007 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja piti lisäämäni vielä:
Jemima, uskon kyllä, että vie se politiikan harrastaminenkin aikaa. Eikö ne poliitikot tee melkosen pitkää päivää? plus siihen kaikki kissanristiäisert vielä päälle... ei käy kateeksi poliitikkojen puolisoita!... paitsi heidän palkkapäivänään... noh, ahneushan tässä nostaa päätään, katsokaas Embarassed
Takaisin alkuun
nokipoika

LähetäLähetetty: Sun Syy 02, 2007 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä , maailmassa monta on...

Sitten sekin kun minä yrittjänä kiertelen harva se viikonloppu kaikkia messuja ja esittelen tuotteitani innolla , kas kun niitä messuja on etupäässä vain viikonloppuisin
Naapuri se vaan rauhassa istuu ja katselee ikkunasta vaikka kuivat heinät pyhäpäivänä pellolla likoaa kun ei voinu pyhän puolella jatkaa . Olen sille kateellinen .Sen vain pitää luottaa että taivaan Isä kaiken järjestä kyllä , leivänkin. Niinkun on tainnu tehäkkin

Viimeinen muokkaaja, nokipoika pvm Sun Syy 02, 2007 22:57, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Jemima
Vieras

LähetäLähetetty: Sun Syy 02, 2007 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muaki on ihmetyttäny semmonen asia et on tosi hyväksyttävää 'netota' asunto-, auto-, tontti-, kirpputori ja kaikenlaisella myyntitoiminnalla hirmusen paljon rahaa, eikä haittaa vaikka möis mielettömällä ylihinnalla. On ihan tavallista sanoo et tyyppi oli niin fiksu et osas ostaa sillonku oli halpaa ja myydä ku oli kallista. Kuitenki Luther neuvoo kohtuullisuuteen silloin ku on esim myymässä jottain...sellainen ajatus ei vain ole tänäpänä IN. Se on tosiaan kummallista et nettipokka ja hedelmäpelit pajatsoineen on pahasta ja em ei, miten selitätte?? Menenkö heti lottoomaan tai ostamaan ässä-arvan??
Takaisin alkuun
maria
Site Admin

LähetäLähetetty: Sun Syy 02, 2007 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitäpaitsi esim. asuntobisneksestä hyötyy vain bisnesnenän omaava itse, mutta lotto- ja ässä-arpatulot (Raha-automaattiyhdistys) menevät hyvään tarkoitukseen, kuten sairaiden lasten hoitoon.

Eli nyt Jemima ylös sohvasta vain itseäsi ajattelemasta ja äkkiä lottoamaan tai ostamaan ässä-arpa, hopi hopi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Foorumin päävalikko -> Musiikki Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

4000 euron laina

Hanki sinäkin ilmaiset kotisivut, ilmainen foorumi tai blogi