| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Humilton
|
Lähetetty: Sun Lok 23, 2011 20:42 Viestin aihe: Totuudesta ja rakkaudesta |
|
|
"Jos minä ihmisten ja enkelein kielillä puhuisin, ja ei minulla olisi rakkautta, niin minä olisin kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkuinen."
"Ja jos minä propheteerata taitaisin, ja kaikki salaisuudet tietäisin ja kaiken tiedon, ja minulla olis kaikki usko, niin että minä vuoret siirtäisin, ja ei olisi minulla rakkautta, niin en minä mitään olisi."
Noita Paavalin 1. kirjeestä Korinttilaisille luku 13 jae 1 ja siitä eteenpäin (Biblia) on ollut tarvis muistuttaa itselle mieleen.
Rakkaus ei poista eikä kumoa totuutta. Ne molemmat ovat yhtäaikaa voimassa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
satakieli
|
Lähetetty: Maa Lok 24, 2011 12:45 Viestin aihe: |
|
|
Ihmisen elämä yksinkertaista; ei tarvi kuin syödä, nukkua ja naida niin elämä jatkuu.Mutta kun aletaan miettiä miten nämä asiat tulisi tehdä oikein niin on jo vaikeaa.
Totuus ja rakkaus kuuluu yhteen mutta jos vuosikymmenet elää valheessa on lihan vastarinta totuutta vastaan vaikea ja kammottava asia; parannuksen tekoa on verrattu mm. kamelin käymiseen neulansilmän läpi.
Suurin ongelma vanhoillislestadiolaisuudessa lienee se että raamattu ohjaa suoraan eksytykseen opettajat ja seuraajat jotka ei tunne Sanaa, eikä siten ymmärrä Sanan merkitystä, maallikot seuraavat "SRK:n omaksumaa henkeä " ja bisnes miehiä jotka rahoittavat toiminnan.
Erkki Piri tekemän kolmijaon mukaan VL-liike koostuu lakihenkisistä, keskitien kulkijoista ja lähellä syntiä elävistä.
Äärilaidat ovat vaarallisia mutta lakihenkiset taistelevat kaikkein kovimmin ja raaimmin; luonnollinen susi on hampaaton eläin verrattuna fundamentalistiseen oikeassaolijaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Humilton
|
Lähetetty: Maa Lok 24, 2011 21:46 Viestin aihe: |
|
|
| satakieli kirjoitti: | | Ihmisen elämä yksinkertaista; ei tarvi kuin syödä, nukkua ja naida niin elämä jatkuu.Mutta kun aletaan miettiä miten nämä asiat tulisi tehdä oikein niin on jo vaikeaa. |
Ei kuitenkaan vaikeaa ennen syntiinlankeemusta? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|