|
Mopin palsta - Keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta Tervetuloa keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta, uskosta ja elämästä. Kaikki asiallisesti keskustelevat ovat tervetulleita.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
metsätähti

Liittynyt: 21 Lok 2009 Viestejä: 221 Paikkakunta: Pohjois-Suomi
|
Lähetetty: Sun Hel 07, 2010 19:32 Viestin aihe: |
|
|
Suurin piirtein samaa mieltä Marian ja Mopin kanssa.
Tänään kyllä tämän palstan viestejä lukiessa tuli mieleen vanha kunnon lastenlaulu känkkäränkästä... (Ja johtuuko se taas sitten siitä, että tänään on joka puolella känkkäränkkä-viestejä, vai siitä, että mie olen kärtyllä päällä?)
Toivottavasti kirjoittaminen jatkuu, toivottavasti se ei aiheuta kenellekään hengenahdistusta herneiden muodossa.  _________________ Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jemima

Liittynyt: 26 Hel 2007 Viestejä: 3710 Paikkakunta: Villa Ancka
|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 0:21 Viestin aihe: |
|
|
Marrilta:
"Olen toki tullut mainituksi varsin neutraalissa yhteydessä, eli sikäli kokemuksellani ei ole suoraa rinnastettavuutta tupakki-ketjun roolihenkilöiden tuntemusten kanssa."
Vai vielä neutraalissa! Miusta olet ollut ainaskin kerran todella tärkeässä hommassa, oliko se nyt mielenosoituksessa ja vieläpä hirmusen edustavasti pukeutuneena: vanhasta kupoliteltasta valmistetussa oranssissa äitiysmekossa. Ja naama tietysti perusnaantalilla kaiken aikaa, kipeistä suonikohjuista, korkeasta verenpaineesta, vatsan painavuudesta ja kroonisesta anemiasta huolimatta. Mikä ylevä kuva vl-äidistä, joka hymyilee tilanteessa kuin tilanteessa, sateesta ja rajuilmasta huolimatta! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
maria Site Admin

|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Ai niin, Ankka. Tuohon telttakangas-sankarirooliin pääsemisen olin jo unohtanut!
Ja nyt kun kaivelen muistiani, niin enkös kerran vaan kyydinnytkin suuren lapsikatraani potkukelkalla hoitokokoukseen? Siitä taisi olla kuvakin.
Mainittuna neutraalina yhteytenä muistelin sitä, kun virkkasin niitä sokerivedellä kovetettavia pitsiesineitä, oliko niitä nyt tarkoitus antaa suvun nuorille rippilahjoiksi, vai kuinka se menikään. Yhteys oli neutraali, mutta virkkaamisen taito mitä kadehdittavin!
Tupakkiketjussa vähän odottelin, koska pääsen puhaltelemaan savurenkuloita toistensa läpi. Taito sekin, ja sopisi jo monitaitoikseksi tiedetyn vinttiroolihenkilöni repertuaariin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Aaria

|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 13:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Ankka on ollut oikeassa Marian habituksen suhteen. Marialle sopii tälläinen esimerkillinen käytös, kuten ekohenkinen telttakankaasta tehty äitiysmekko, trationaalinen sokerikovetetun pitsiliinan virkkaus, tai reipashenkinen punaposkinen potkukelkkailu suomalaisessa talvisessa maalaismaisemassa. Ne nahkaiset nyöritetyt nilkkuritkin ovat ehtaa Mariaa. Sekä mielestäni tähän kuvaan kuuluu myös kankainen nenäliina ja naisellinen nuttura. Kaino punastelukin. Mutta ehdottomasti eniten Mariaa on suoraselkäinen oikeudentaju ja kansankynttilämäinen hoikkuus.
Tämä tuli nyt sinulle Maria täysin pyytämättä ja yllätyksenä, mutta jos sallitte? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
lyyleri
|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 14:32 Viestin aihe: |
|
|
| Minä ensin pahoitin mieleni..Sehän on varmaan ihan luonnollista, mutta minä sanoin siitä ja sain selityksiä ja täydennyksiä.Näin mielestäni pitääkin toimia , jos pahentuu. Mutta nyt minusta tuntuu, että vaikka oonkin vähän höppänä mummeli , niin ei minua kyllä varsinaisesti ilkuttu...tai ainakin haluan uskoa näin. Minun puolestani jutut voi jatkua. Ei tieten ihan arkoja, tunnistettavia asioita .. Mutta kannattaa ilmaista , jos loukkaantuu...niinkuin ite tein aluksi.... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
maria Site Admin

|
Lähetetty: Maa Hel 08, 2010 18:21 Viestin aihe: |
|
|
| Aaria kirjoitti: | | Mutta ehdottomasti eniten Mariaa on suoraselkäinen oikeudentaju ja kansankynttilämäinen hoikkuus. |
Tuota ... ööööööööö.....................
Toisaalta, mitä minä nyt tässä heti sekoilen, juurihan sitä on hiki hatussa yritetty tehdä selväksi, että virtuaalihenkilö ja reaalihenkilö ovat kaksi tyystin eri asiaa. Toinen niistä voi vedellä innolla tupakkiakin oikein kehkojensa kyllyydestä, kun toinen taas ei "siihen haisevaan myrkkykääryleeseen koskisi pitkällä tikullakaan". Miksei siis niistä toinen voisi olla kansankynttilämäisen hoikkakin ja toinen taas edustaa hieman sellaista rubensmaisempaa naiskauneutta..... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
urahtaja
|
Lähetetty: Kes Hel 10, 2010 12:03 Viestin aihe: |
|
|
Tupakkasodassa on julistettu rauha VL-palstalla. Anteeksiantoja ja pyyntöjä on julistettu joka suuntaan, kuten oikeamielisten uskovaisten tuleekin tehdä.
Jatketaan sitten maallisen lain noudattamista, piiput piiloon ja tumpit tuhka-astiaan....
Älköön vapautesi johdattako ketään kiusaukseen, syömisessä eikä nautintoaineissa.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|