finntbirds Foorumin päävalikko finntbirds
Suomalaisten Thunderbirdien Pesä

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
 Viimeisimmät aiheet kotisivuilleViimeisimmät aiheet kotisivuille   

Nopeusmittarin tarkkuus?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    finntbirds Foorumin päävalikko -> Kori
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
T-girl

LähetäLähetetty: Per Kes 27, 2008 9:16    Viestin aihe: Nopeusmittarin tarkkuus? Vastaa lainaamalla viestiä

Olen aina ollut siinä uskossa, että mittari kuin mittari näyttää noin 10 km/h liikaa. Omalla Myrskylinnullani olen kuitenkin huomannut (kiitos muiden autoilijoiden..) että mittari näyttää täsmälleen oikein. Edelläajavat "nysvääjät" ajavat minun mittarini mukaan 10 km alempaa nopeutta, eli he ajavat mittarinsa mukaan sallittua nopeutta.

Yhtyykö joku tähän argumenttiin? Näyttääkö muiden mittarit oikein vai onko mulla kenties ainoa yksilö maailmassa?
arrakis
Site Admin

LähetäLähetetty: Per Kes 27, 2008 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdyn edelliseen... Laughing tai siis samaa mieltä olen!

LX:n mittari näyttää myös tismalleen oikein. Ainut auto, jonka olen omistanut, jossa näin on.
*Audi A4 3.0 V6 "käyttis"*
* Ex-Thunderbird LX 4.6L Sport '97 *
* Ex-Thunderbird HT '65 Mr-rek. *
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
T-girl

LähetäLähetetty: Per Kes 27, 2008 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hauska kuulla!

Navigaattorin kanssa ajaessa huomasin myös, että todellinen nopeus olisi jopa 13 km enemmän kuin mittari näyttää. Eli jos ajan mittarin mukaan kuuttakymppiä, navi näyttää 73. Mitenkähän tämä selittyy? Olin siinäkin uskossa että navi näyttää aikalailla todellisen nopeuden.

Tällöin edelläajavat nysvääjät ajaisivat todellisuudessa jopa 23 km liian hitaasti? Siis tänä aamuna muuan edelläajava Corsa valisti mua osoittamalla sormella nopeusrajoitusmerkkiä (60 km/h) hiillostaessani hänen takapuolessaan, oma mittari näytti 50.

Poliiseille menee varmaankin ainakin kerran selitys läpi? Very Happy
Jogi

LähetäLähetetty: Lau Kes 28, 2008 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lieneekö rengaskoko autossasi sitten alkuperäinen, halkaisijaltaan sopivasti suuremmat selittäisi tietty tuon mittarin heiton..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
makkepuu

LähetäLähetetty: Maa Kes 30, 2008 3:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

omassa birdissä mittarin näyttäessä 100kmh todellinen nopeus on 92kmh. mittarin mukaan 170kmh ja navi näytteli vähän reilua 150kmh, en nyt muista mitkä gummit siellä on alla mutta aikalailla alakanttiin tuntuu mulla menevän, ei ihme että kaikenmaailman passatit tunkee motarilla ohitte
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti IRC-Galleria MSN Messenger
Topias74

LähetäLähetetty: Maa Kes 30, 2008 7:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla kans tuntuu aika hyvin pitävän mittari paikkaansa ja rengastus on 225-60-16.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T-girl

LähetäLähetetty: Tor Hei 03, 2008 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, tiedä tuota. Mitkähän renkaat tuossa edes on, enpäs ole vielä tutustunut! Ärsyttää vaan kun aina joku nysvää edessä. Evil or Very Mad
Heräkulman Ruhtinas

LähetäLähetetty: Per Hei 04, 2008 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komppaan Topiasta. Ihan pari km/h näyttää liikaa ja sama rengastus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti IRC-Galleria
BlackBird90SC

LähetäLähetetty: Sun Hei 27, 2008 1:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli näyttötaulu siinä vähän ennen Kangasalaa,mittari näytti 90 ja taulu 87,renkaat on 245/50/16.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    finntbirds Foorumin päävalikko -> Kori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

4000 euron laina

Hanki sinäkin ilmaiset kotisivut, ilmainen foorumi tai blogi